Moja lista blogów

piątek, 28 marca 2014

"Cudowne" życie cudownych dzieci cz.III


Michael Jackson (1958 - 2009) - cudowne dziecko naszych czasów, Król Popu. Sam mówił o sobie: "Byłem weteranem, zanim zostałem nastolatkiem". Był rzadkością: cudowne dziecko, które jako dojrzały wykonawca odnosił jeszcze większe sukcesy. Zapłacił za to jednak ogromną cenę, która z upływem czasu stawała się coraz bardziej widoczna. Pierwszymi krokami Michaela w świecie muzyki kierował jego ojciec Joseph. W 1964 roku założył rodzinny zespół Jackson 5. Michael wyznał później, że ojciec był tyranem i czasem, szkoląc zespół, stosował kary fizyczne. Rok później  Jackson 5 startują w konkursie talentów w liceum Rooswelta i wygrywają, wykonują balladę Temptations My Girl. https://www.youtube.com/watch?v=A-93-rE9EUg
W 1967 roku zespół wygrywa konkurs talentów w Apollo Theater w nowojorskim Harlemie. Dwa lata później Jackson 5 wydają swój pierwszy singiel I Want You Back, w grudniu tego roku ukazuje się ich pierwszy album długogrający Diana Ross Presents The Jackson 5.
https://www.youtube.com/watch?v=YsXxTXpZwQs
Od początku istnienia zespołu jego gwiazdą i frontmenem był mały Michael.
W 1970 roku  I Want You Back trafia na szczyty list przebojów, podobnie jak następne ABC, The Love You Save i I"llBe There.  https://www.youtube.com/watch?v=J6pAxF2br_U
W wieku 13 lat Michael Jackson rozpoczyna karierę solową i wydaje singiel Got To Be There.  https://www.youtube.com/watch?v=1dp2FiFfCNY
Życie młodego artysty nie było łatwe. Michael wspominał: "Uczyłem się trzy godziny dziennie z prywatnym nauczycielem, a zaraz potem szedłem do studia nagrywać... Nagrywałem całymi godzinami, aż przychodziła pora na sen". Już jako dorosły mówił o tym, jak to jest być cudownym dzieckiem: "Nie można robić rzeczy, które robią inne dzieci, nie można mieć przyjaciół, przyjęć w piżamach, kolegów. To nie było dla mnie. Nie miałem przyjaciół, kiedy byłem mały. Bracia byli moimi przyjaciółmi". Doświadczenia z dzieciństwa miały ogromny wpływ na dorosłe życie artysty, pełne skandali, wzlotów i upadków.
Michael Jackson sprzedał na całym świecie około 750 milionów płyt, cyfry te jednak nie nie są w stanie oddać jego elektryzującej osobowości scenicznej, ruchów tanecznych i niepowtarzalnych, perfekcyjnie dopracowanych występów na żywo, które na zawsze pozostaną w pamięci każdego, kto miał szczęście je oglądać.
Źródło: Michael Heatley Michael Jackson 1958-2009 Życie Legendy
Źródło grafiki: Wikipedia.org
Więcej na http://pl.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson

Brak komentarzy: